21 Aralık 2016 Çarşamba

MAC İndiriminden Alınabilinecek Ürünler Neler?



Madem ki MAC'te kısa süreliğine sanırım 3 Ocak'a kadar olması lazım %20 indirim var ve daha önce bu markadan ürün almamış olan veya ne alsam diye düşünen takipçilerime elimde ki MAC ürünlerini toplu bir şekilde yazayım dedim.
Bende birkaç gün önce indirimi değerlendirip alışveriş yaptım onun da yazısı yarın inşallah blogda olacak.:)
Bugüne kadar kullandığım ürünler arasında çok memnun kaldığım da olmadı kalmadığım da işte sevdiklerim, sevmediklerim hepsi bu yazıda bir araya geldi.

Markanın en meşhur ürünleri hiç şüphesiz fırçaları, farları ve rujları bende çok severek kullanıyorum.
Eğer ki makyajda fırçaya önem veriyorsanız ki bence iyi bir makyajın olmazsa olmazı kaliteli fırçalardır o zaman bu indirimden bütçeniz ne kadarsa ona göre bir veya birden fazla fırça edinin derim.
Bu yazının ilk sırasında fırçalar yer alıyor işte elimde ki fırçalar ve ne işe yaradıkları:


En arkada ki şişeden başlıyorum bu MAC'in Makyaj Fırçası Temizleyicisi ben özellikle göz makyaj fırçalarımı bununla temizliyorum.
Bir çok markanın makyaj fırçası temizleyicisini denesem de hiçbirinden MAC kadar memnun kalmadım.

Hemen onun önünde ki fırça ile başlıyorum.

219 Pencil Brush: Yumuşacık beyaz tüyleri olan, kalem gibi bir şekle sahip ben bu fırçayı dumanlı göz makyajı yapmak için kullanıyorum.
Özellikle kirpik dibine göz kalemini veya farı dağıtmak konusunda çok iyi eğer ki buğulu göz makyajını seviyorsanız 219 çok işinizi görecektir.

217 Blending Brush: Hem toz hem krem formda ki farları çok iyi uygulayan, harmanlayan bir fırça adı blending yani karıştırma fırçası olsa da ben tek renk far süreceğim zaman da bu fırçayı sıkça kullanıyorum.
Farı eşit olarak çok güzel dağıtıyor, karıştırma işlemini mükemmel yapıyor.

239 Eye Shader Brush: Bu da hem toz hem krem formda ki ürünleri mükemmel uygulayan bir fırça hatta MAC'ten ilk aldığım fırçalardan diyebilirim.
Farı çok yoğun bir şekilde uyguluyor, kare bir yapıya sahip bence MAC'ten mutlaka alınması gereken fırçalardan.

286 Duo Fibre Blending Brush: Bu yeni aldığım, henüz kullanmadığım ama mağazada bu fırça ile uygulama yaptıkları için kısaca fikrimi yazayım.
İki ayrı kıl yapısına sahip krem farları, concealer ve mineralli ürünleri gayet güzel uyguluyor.
Özellikle uzun kılları sayesinde tüm göz kapağına eşit bir şekilde ürünü dağıtıyor.

224 Tapered Blending Brush: Bu da bir karıştırma fırçası hatta MAC'in en meşhur fırçalarından.
Yukarıda yazdığım fırçaya nazaran daha yoğun kıl yapısına sahip ve daha tombul farları çok güzel harmanlıyor ben bazen aydınlatıcımı yüzüme sürerken de bu fırçayı kullanıyorum.

168 Large Angled Contour Brush: Benim en en sevdiğim fırçaların başında geliyor.
Hem allık hem kontür uygulaması için kullandığım hatta aydınlatıcıyı da gayet güzel uygulayan bir fırça ve kesinlikle tam bir muadili yok.
En pigmentli allıkları bile o kadar güzel ve eşit bir şekilde uygulama olanağı sağlıyor ki ortaya abartısız, doğal bir görüntü çıkıyor.

109 Small Contour Brush: Pudra formda ürünleri çok güzel harmanlayan, kubbe gibi bir uca sahip hem kontür işlemini güzel yapan hem de allığı güzel uygulayan fırçalardan.
Bu fırçayla pudra, fondöten de uygulanabiliniyor.

129 Powder/Blush Brush: Sık ve yumuşak tüyleri olan hem pudra hem allık uygulanabilinen bir fırça ben daha çok pudra için kullanıyorum ama allığı da gayet güzel uyguluyor.

Malesef resmini çekmeyi unuttuğum 212 Flat Definer Brush var ki o MAC'in çok bilinmeyen ama benim en sevdiğim fırçalarından.
Küt, incecik bir fırça çok güzel üst ve alt kirpik diplerine far, göz kalemi dağıtılıyor, buğulu göz makyajı yaparken çok işe yarıyor ayrıca ben bu fırçayla eyeliner çekiyorum onu da çok iyi yapıyor.
Zaten 286 hariç tüm fırçaların blogda yazıları mevcut okuyabilirsiniz.



MAC'in bir diğer en sevdiğim ürünleri allıkları ve meşhur Lightscapade aydınlatıcısı elimde ki Limited ürünleri buraya eklemedim sadece şu an da bulabileceğiniz ürünleri yazıyorum.

Ortada ki beyaz kocaman ürün Mineralize Skinfinish - Lightscapade benim hem göz pınarlarımı aydınlatmak için hem de yüzde kullandığım 10 gramlık kolay kolay bitmeyecek bir aydınlatıcı ve eğer ki beyaz tenliyseniz mutlaka edinin derim.
Çünkü içerisinde ki ışıltı çok doğal, abartısız asla sim sim durmuyor, yüzünüze sürdüğünüz zaman sizi disco topuna çevirmiyor.

Allıklar ise soldan başlarsak Mineralize seriden Cosmic Force tam bir nude özellikle koyu renk rujlarla kullanıyorum çok doğal duruyor.
Gramajı malesef diğer allıklara göre daha az ama fiyatı daha yüksek eğer ki ten renginiz beyaz veya buğdaysa, doğal tonlu allık arıyorsanız bakabilirsiniz ama olmazsa olmaz değil.

Onun hemen yanında ki ise Pro Longwear serisinden Rosy Outlook tam bir pembe&şeftali karışımı, içerisinde ışıltı olmayan, çok doğal bir renge sahip, biraz tozutma problemi var ama rengi, duruşu için görmezden geliyorum.:)

Lightscapade'nin yanında yer alan pembe&lila tonlu allık ise Well Dressed bence beyaz tenlilere en çok yakışan renklerden.
Benim de en sık kullandığım allıklarımdan çünkü yoğun pigmentli değil, içerisinde sim yok ama yüze doğal bir ışıltı katıyor.

Ve son allık ise Peachykeen çok güzel ışıltılı bir şeftali tonu ve pigmentasyonu çok yoğun bir allık özellikle açık tenlilerin dikkatli uygulaması gerekiyor.

Fleur Power ve Pink Swoon allıklarını da kullanmıştım ama renklerini de kendime yakıştırmadığım için bir süre sonra elden çıkardım.
Pink Swoon inanılmaz canlı bir pembe ama çok doğal duran bir rengi var beyaz ve buğday tenlilere çok yakışıyor.
Fleur Power ise pembe&mercan karışımı aşırı pigmentli bir allık ufacık bir fırça darbesiyle rengini veriyor bence buğday tenlilere çok yakışan bir rengi var.

En son aldığım allığı yazmadım çünkü henüz kullanmadım o yüzden listeye eklemedim.:)

Yazdığım tüm allıkların yapısı yumuşak, kalıcılıkları gayet iyi bence fiyatına göre MAC allıkların çok iyi performansları var.



MAC'in bir başka çok sevilen, popüler olan ürünleri farları özellikle refill olarak alıp kendi paletinizi oluşturmak en güzeli diyebilirim.

Bende 4 tane farı var sol yukarıda ki Star Violet inanılmaz güzel pembe&mürdüm karışımı bir renk hafif ışıltılı ama asla simli değil.
Hem tek başına hem de başka tonda ki farlar ile karıştırarak kullanıyorum her türlü ortaya çıkan sonuçtan memnunum.

Yanında ki mor far ise tamamen mat Nocturnelle rengi ise patlıcan moru yapısı mat ama asla sert değil.
Kolayca uygulanıyor, başka farlar ile çok rahat bir şekilde harmanlanıyor.

Nocturnelle'nin hemen altında ki ise Satin Taupe markanın en meşhur farlarından ve bence duruşu, rengi itibariyle ününü hak ediyor.
Genelde tek olarak kullanıyorum, bazsız da kalıcılığından memnunum.

Palette ki son far ise Club bu da çok popüler, muadili çok olan ama asla hiçbir muadilini birebir benzemeyen farlardan.
İçerisinde kahverengi, yeşil, kırmızı tonları olan sedefli bir far ve gözlere çok hoş bir derinlik katıyor.

Gelelim paletin yanında ki Paint Pot'a bu Pro Longwear serisinin Paint Pot'larından Stormy Pink rengi içerisinde pembelik olan ama lila tonu ağır basan, tamamen mat hem baz olarak hem de tek başına kullanılan bir ürün.
MAC'in bir de ışıltılı olan bazları var bende Vintage Selection ve Frozen Violet vardı ama onlar fazlasıyla ışıltılı oldukları için artık bende değiller.
Eğer ki ışıltı seviyorsanız onlara da bakabilirsiniz.



Vee en güzelleri en sona sakladım kesinlikle MAC'in en sevdiğim, mağazaya gittiğimde mıncıkladığım ürünleri rujlarıdır.
Şu ana kadar aldığım tüm renkleri severek kullanıyorum bu arada hemen belirteyim mat serisinden hiç kullanmadım o yüzden yapıları hakkında birşey diyemem.

Soldan sağa gidersek:

Satin yapılı Faux şahane bir gül kurusu rengini, duruşunu çok seviyorum.

Frost yapıda ki Angel tam bir pembe ama canlı, abartısız bir pembe diyebilirim.

Cremesheen yapılı Creme Cup sanırım benim aşk&nefret ilişkisi yaşadığım tek MAC ruj çünkü yapısı çok kremsi, dudakta ki kusurları belli ediyor ama rengi çok güzel uçuk bir pembe

Yine Cremesheen yapılı Modesty fakat bunun duruşundan memnunun Creme Cup ile aynı yapıya sahip ama kendisiyle sorunum yok ayrıca rengi tam kışlık koyu ama doğal bir duruşu var.

Cremesheen yapılı diğer iki ruj ise Peach Blossom ve Shangai Spice ikisi de kolayca sürülen, ama dudakta ki kusurları Creme Cup kadar belli etmeyen rujlardan.
Peach Blossom sanırım bitince yeniden alacağım nadir bir ürün çünkü çok doğal bir tonu var özellikle koyu, buğulu göz makyajlarıyla çok yakışıyor.

Shangai Spice ise uçuk şeftali tonu daha çok yaz aylarında sık kullanılacak bir rengi var.
Lustre yapılı Hug Me ise kahve tonlu bir pembe ve benim için çok doğal bir nude böyle dudakta ölü gibi durmayan, abartısız çok güzel bir renk

Son ruj ise elimde ki 2 kırmızı rujdan birisi olan Hot Tahiti Glaze yapıda turuncu alt tonlu bir kırmızı ve benim gibi kırmızı ruju kendine yakıştırmayan biri bile bunu sevebiliyor.:)
Abartısız bir duruşu var beyaz ve buğday tenlilerde çok hoş duruyor.

Genel olarak rujları özetlersem kalıcılıkları çok fazla değil birşey yenilip içilmediği takdirde 3 ila 5 arası ancak kalıyorlar.
Hepsinin yapısı yumuşacık, kolayca sürülüyor, rengini veriyor.
Normal fiyatları 60 TL

Peki gelelim bugüne kullandığım ve burada olmayan MAC ürünlerine mesela MSF Natural Pudra bence kuru ciltler için en güzel pudralardan birisi yapısı yumuşacık, sürünce yüzde ipeksi bir his bırakıyor.
Fondöten üzerine pek kullanmamıştım çünkü yoğun bir görüntü veriyor, tek başına cilde uygulandığı zaman kabuk kabuk kötü bir görüntü ortaya çıkmıyor.

Vibrancy Eye Primer nedense benim pek sevemediğim ürünlerden olmuştu.
Göz çevresini makyaja hazırlayan bir ürün gerçi ben kullanalı 2 sene oluyor şimdilerde formülü yenilenmiş yeni hali nasıldır bilmiyorum.

Studio Finish Concealer ise yaklaşık 1 yıl önce bitirmiştim.
Göz çevresi için asla uygun olmayan bir kapatıcı ama yüzünüzde leke vs. varsa çok güzel kapatıyor.
Aşırı yoğun kıvamlı bir ürün bu yüzden göz çevresi için uygun değil az miktarda uygulansa bile çizgi çizgi oluyor.

Yine resmini çekmeyi unuttuğum kaş kalemi var.
Asansörlü bir ürün bende ki rengi Lingering içerisinde kızıllık olmayan bir ürün eğer her gün makyaj yapıyorsanız kısa sürede biter ve fiyatı sık kullananlara göre yüksek gelebilir.
Ama kalıcılığı gerçekten çok iyi eğer ki fiyat önemli değil diyorsanız MAC'in kaş ürünlerine de bakın derim.

Ve bir de PowerPoint Göz Kalemi var kullandığım rengi Stubborn Brown evet çok güzel bir kahve, kalıcılığı çok iyi ama MAC markasından başka bir kalemtraşla açınca şekli biraz bozuldu.
Bir daha asansörlü olanları deneyeceğim en azından onlar da kalemtraşla açma derdi olmuyor.

MAC'in fondöten, kapatıcı gibi ürünlerini malesef hiç kullanamadım çünkü en açık renkleri bile bana en az 1-2 ton koyu geliyor.
Bu yüzden onlarla ilgili yorum yapamam ama rengi uysaydı kesinlikle Face&Body alırdım C1 renginin testerını denemiş ve çok beğenmiştim.

Blogda kullandığım tüm MAC ürünlerinin yazısı mevcut eğer okumak isterseniz sağ tarafta MAC etiketine tıklayarak hepsini okuyabilirsiniz.;)

Umarım sabırla okumuşsunuzdur biraz uzun bir yazı oldu.:)
Hiç indirim yapmayan MAC indirim yapınca bu sayede elimde ki tüm MAC ürünlerini bir yazıda toplamış oldum.
İndirim sonrası zam gelecek diyenler var bildiğim kadarıyla MAC'te zamlar her zaman Temmuz ayında geliyor.


Sevgilerimle






3 yorum:

  1. Wow! Çok güzel yazı olmuş, ellerine sağlık! 239 ve 217 benim de vaz geçilmez fırçalarım! Allık olarak Tenderling, aydınlatıcı olarak Lightscapade ve Soft&Gentle, rujlardan Brick-o-la, Mocha, Diva, ... ay rujları ayıramadım :)))) Öpüyorum çok!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım:) Rujları bende ayıramıyorum hepsi ayrı güzel:)

      Sil
  2. Gule gule kllan canım bomba alışveriş olmuş,bende gidicem daha hayırlısı ınsallah alcagımı alır cıkarım :D

    YanıtlaSil